zondag 3 juli 2016

Review: De ogenverzamelaar

De ogenverzamelaar De ogenverzamelaar by Sebastian Fitzek
My rating: 4 of 5 stars

Het derde boek dat ik van Sebastian Fitzek lees. Zijn psychologische thrillers zijn een genot om te lezen.
De hoofdstukken in dit boek (en trouwens ook de paginanummering) lopen van hoog naar laag, wat verwarrend overkomt. Begon het boek nu bij het einde en werkte het dan naar het begin toe, of...
Of dit gedaan is om ons als lezer op een dwaalspoor te zetten is me niet duidelijk. Wel gaan er theorie├źn dat dit mogelijk een verwijzing is naar de stopwatch die de vermoordde moeders in hun handen hadden. Een stopwatch die aftelde van 45 uur en 7 minuten.

Typische Fitzek verhaal, dat veel raakvlakken vertoond met de eerdere gelezen boeken.

Het verhaal in het kort:

Een ex-politieagent is journalist. Hij verslaat de handel en wandel van een schijnbare seriemoordenaar die jonge moeders doodt, hun kinderen ontvoert en de vaders nog een ultimatum geeft om hun kinderen te bevrijden. Plotseling is onze journalist hoofd-verdachte in de zaak, slaat hij op de vlucht en krijgt hij hulp van een blinde zienster om het mysterie op te lossen voor hij opgepakt wordt.

Het idee van het verhaal sprak me wel aan, maar toch kon ik er niet echt lekker in komen, en had niet echt een band met de hoofdrol spelers zoals ik wel had in bijvoorbeeld Passagier 23 of bij De Wreker. Daarom ook 4 sterren.




View all my reviews

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen